منابع مجازي بيروني براي انجام پروژه ها
نوشته شده توسط : E-Commerce

همان گونه که مي دانيد، موضوع استفاده از نيروهاي بيرون سازمان که اصطلاحا نيروهاي outsource ناميده مي شوند براي انجام کارهاي پروژه اي چند سالي است که معمول شده است و هم اکنون شرکتها و موسسات زيادي هستند که به ارائه خدمات outsource به ساير شرکتها مشغول هستند. نمونه بارز آن، شرکتهاي هندي هستند که شايد به جرات بتوان گفت اکثر درآمد آنها از راه انجام پروژه ها بصورت outsource براي شرکتهاي بزرگ اروپائي و آمريکائي است.
آنچه با حضور و تقويت اينترنت تغيير کرده است و در واقع يک مفهوم جديد را ايجاد کرده، نيروهاي بيروني مجازي است. سايتهاي بسياري در اينترنت وجود دارند که با ارائه خدمات به اينگونه نيرهاي مجازي مشغول هستند و در واقع محل ارتباط کارفرمايان با نيروهاي بيروني مجازي (
Virtual Outsource) هستند. مقاله حاضر در مورد اين نيروها مي باشد.

روزي از روزها غرق کار هستيد و احتمالا نمي توانيد آنطور که مايليد کاملا از عهده آنها برآييد. چند کار متفاوت در نظر داريد که در ليست کاري شما هستند، مثل روز آمد کردن (
Update ) وب سايتتان، خلق يک طراحي گرافيک جديد، ايجاد يک متحرک سازي Flash و طراحي و توسعه پايگاه داده ها Data Base . وقت و تخصص انجام تمام اين کارها را نداريد. اولين سوالي که بايد از خود بپرسيد اينست که " چرا سعي مي کنم تمام اين کارها را خودم انجام دهم ؟ " از منابع بيروني استفاده کنيد. يا حتي بهتر از اين، از منابع مجازي بيروني استفاده کنيد.

ايتنرنت استفاده از منابع مجازي بيروني را در انجام پروژه ها ممکن و آسان مي کند و با استفاده از اتحاديه بزرگي که متشکل از مشاورين متخصص است مي تواند شما را در يافتن افراد ماهر بيشتر با صرف زمان کم تر ياري کند. مي توانيد مشاورين مجازي بيابيدکه شما را در هر گونه پروژه اعم از فني، توليدي يا استراتژي هاي کاري همراهي کنند.

مشاور مجازي شما چه کسي است ؟
يک مشاور مجازي فردي است که خدماتش را براي مشتريان سرتاسر کشور يا جهان از طريق اينترنت ارائه کند. مشاور مجازي با شما از طريق پست الکترونيکي
Email، ابزارهاي ارتباط مستقيم(Instant Messaging)، تلفن يا فکس ارتباط برقرار مي کند تا پروژه شما را کامل کند. مشاورين مجازي متفاوتند، از کساني که در خانه کار مي کنند و در يک حوزه متخصص هستند مثل طراحي وب،طراحي گرافيک يا نوشتن متون تخصصي و محتواي سايت و انجام ترجمه، تا شرکتهاي کوچک و متوسط که خدمات در گستره وسيعي را ارائه مي دهند مثل توليد نرم افزارهاي کاربردي، طراحي پايگاه داده ها و برنامه سازي تحت وب.

فوايد استفاده از مشاور مجازي
استفاده از مشاور مجازي براي کمک به انجام کارهاي پروژه اي شما فوايد بسياري دارد، مثل :
- راحتي استفاده : تنها هنگامي از آنها استفاده مي کنيد که به خدمات آنها نياز داريد. اين خدمات با انعطاف پذيري زياد و هزينه مناسب به شما ارائه مي شود.
- تخصص : وسعت خدماتي که ارائه مي دهند اين اطمينان را به شما مي دهد که همواره مي توانيد فردي با تخصصي که پروژه تان ايجاب مي کند را بيابيد.
- تمرکز : بهره وري از مشاورين مجازي به شما اين اجازه را مي دهد که روي بخشي از پروژه که مزيت رقابتي شما است و در حيطه مهارت شما نيز مي باشد تمرکز کنيد و مابقي کار را به منابع بيروني بسپاريد.
- سرعت عمل بالا : حتي هنگامي که در خواب هستيد آنها در حال فعاليت هستند، زيرا شما مي توانيد از مشاورين سرتاسر دنيا کمک بخواهيد پس همواره مشاوريني براي کار روي پروژه شما حضور دارند.

چگونه يک مشاور مجازي خوب پيدا کنيم ؟
سايتهاي خارجي زيادي مانند
www.elance.com و www.thecentralmall.com و www.scriptlance.com و سايتهاي مشابه ديگري فرايند جستجو و کارکردن با مشاورين را آسان کرده اند. در ايران هم سايت www.projectica.com مخصوص متخصصين ايراني طراحي شده است. سايتهايي از اين دست در برقراري ارتباط با مشاورين در حوزه پروژه تان، شما را ياري مي کنند و همچنين در دريافت اطلاعات کامل و چگونگي پرداخت براي خدماتي که دريافت کرده ايد نيز ياري دهنده تان خواهند بود. خيلي ساده، پروژه تان را ارسال مي کنيد و مشاورين مجازي پيشنهاد و قيمت تخميني خود را اعلام مي کنند و براي انجام پروژه شما صف مي بندند. سپس شما مشاور دلخواهتان را انتخاب مي کنيد و کار روي پروژه آغاز مي شود. اين روند به شما اين امکان را مي دهد که تمام کارهاي پروژه اي خود را از طريق يک منبع، کامل کنيد.
خدمات موجود روي اين سايتها شامل، و نه محدود به، طراحي نرم افزارهاي کاربردي، تبليغات و بازاريابي، طراحي بانک اطلاعاتي، طراحي گرافيک و تهيه طرح تجاري است. منافع استفاده از اين خدمات شامل دستيابي به منابع بزرگي از افراد متخصص، صرفه جويي در وقت به دليل پيشنهادهاي متعدد و متنوعي که به شما ارائه مي کنند و صرفه اقتصادي بدليل قيمتهاي رقابتي است همچنين امکان موفقيت بدليل بهر ه وري از ابزارهاي مديريت پروژه که از طريق اين سايتها برايتان فراهم مي شود، مي باشد.

حداکثر بهره وري از مشاورين مجازي
حقيقتا استفاده از منابع بيروني براي کارهاي پروژه اي موجب صرفه جويي در وقت و هزينه مي شود و به شما امکان مي دهد تمرکز بيشتري در حوزه تخصصي تان داشته باشيد. اما قبل از شروع، چند نکته براي کار بهتر و بهره وري بالاتر از خدمات مشاورين مجازي که در اينگونه سايتها ارائه مي شوند، قابل توجه است.

اولين قدم مشخص کردن اهداف پروژه است. مشخصات فني و کاربري پروژه را بنويسيد. اين کار شما را در بر قراري ارتباط با نيازها و توقعات خود، ياري مي دهد.

ميزان بودجه خود را مشخص کنيد.

تعيين مراحل کنترل پروژه و زمانهاي تحويل پروژه شما را به پيگيري روند پيشرفت پروژه کمک مي کند.

هنگامي که تعدادي از مشاورين مجازي که به کارکردن با آنها علاقه منديد را دستچين کرديد، از آنها سوالهايي بپرسيد تا مطمئن شويد از نياز هاي شما آگاهند و تخصص کافي براي تکميل پروژه شما را دارند.

بصورت کتبي انتظاراتتان را در قالب يک قرارداد که مشخص کننده حدود پروژه و مدارک فني و مشخص کردن زمانهاي کنترل پروژه براي پيگيري پيشرفت کار است را تنظيم کنيد. اين عمل مانع سردرگمي در طول پروژه و همچنين هنگام تحويل پروژه خواهد شد.

استفاده از منابع بيروني در پروژه هاي فني و توليدي راهي آسان براي انجام کارهاي بيشتر در زمان کم تر است و به شما اجازه مي دهد در حوزه تخصصي مورد علاقه خودتان متمرکز تر عمل کنيد. مشاوران مجازي بيروني، تخصص هائي را در اختيار شما مي گذارند که بتوانيد ماهرانه تر کار کنيد، نه سخت تر. پس شروع کنيد و پروژه هايي را که نيمه کاره در ليست شما هستند را به مشاوران مجازي توانا بسپاريد.


 

 براي در يافت متن کامل تمام مطالب در خبرنامه عضو شويد




:: موضوعات مرتبط: تمامی مطالب و مقالات محمود بشاش ( غول مقاله یتجارت الکترونیک ایران ) , منابع مجازي بيروني براي انجام پروژه ها , ,
:: بازدید از این مطلب : 129
|
امتیاز مطلب : 17
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : جمعه 3 بهمن 1388 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: